Kattägarens ansvar


Det är viktigt att ni informerar om allt som kan vara av värde gällande er katt!


Vaccination

Det är du som kattägare som ansvarar för att din katt är skyddad mot kattpest och kattsnuva. En första vaccinering, eller om du har missat påfyllnad (gäller katter över 6 månader) bör göras innan påbörjad pensionatvistelse, men garanterar inte att er katt inte kan bli sjuk eller smittad av något ändå. 

Avmaskning och parasiter

Någon vecka innan besöket är det bra om du försäkrar dig om att din katt inte har mask. Gäller framförallt utekatter. Kolla noga och avmaska om du ser tecken på mask. Kontrollera även kattens öron och päls, så att den inte har öronskabb eller några parasiter. Jag avmaskar din katt omgående om jag ser att katten har mask och då får du betala 150 kr vid utcheckning. Detsamma gäller om jag upptäcker att den har öronskabb eller något annat.

Akuta skador

Vi tar inte emot katter med färska akuta skador. Om din katt tex har råkat ut för kattslagsmål måste den första akuta fasen i behandlingen vara avklarad innan ankomst. Om du har bokat plats hos oss och din katt har råkat ut för en akut skada - vänligen kontakta oss omgående så att vi kan göra en bedömning gällande bokning och vistelse. Bokningsvillkoren gäller även vid akuta skador, se nedan.

Hanar

Jag tar tyvärr inte emot okastrerade hanar. 


Lämning och Hämtning

För att vi ska få lite lugn och ro, så har jag vissa lämnings- och hämtningstider och det är viktigt att respektera dessa tider.

OBS! Vi har ingen lämning eller hämtning på JULAFTON, NYÅRSAFTON, PÅSKAFTON eller MIDSOMMARAFTON. Särskilda lämnings- och hämtningstider gäller för röda dagar (söndagar se nedan) Andra hämt- och lämningstider under sommaren, sen nedan!

Tider (gäller EJ v.28-31 se nedan)

Måndag - Fredag & Söndag

Lämna kl. 17.30 -18.00

Hämta kl. 16.30-17.00

Lördag

Lämna kl. 16.00-16.30

Hämta kl. 15.00-15.30

Annan tid går att ordna vid överenskommelse, men då mot en avgift på 150 kr. 

Sommartider  V.28-31

Måndag - Söndag

Lämna kl. 10.00-10.30

Hämta kl. 9.00 - 9.30

Annan tid går att ordna vid överenskommelse, men då mot en avgift på 150 kr. 



Betalning och Avbokning


Jag tillämpar förskottsbetalning, så när ni kommer och lämnar in er katt så får ni visa att vistelsen är betald via bankkonto, eller så betalar ni via swish eller kontant på plats. Bokningsavgiften betalas efter bokningsbekräftelse från mig.

Betala till konto i Handelsbanken: Clearingnummer 6641 kontonr: 16 790 863

Betala via Swish: 0731834410   

Ange kattens namn vid betalning

Skulle vistelsen behöva utökas och det finns plats, så löser vi det efteråt.

OBS! Minsta antal dagar som debiteras är för 2 dygn, men du får givetvis hämta tidigare om du vill.

Avbokning

Oavsett orsak så som sjukdom eller inställd resa mm gäller avbokningsreglerna nedan. 
Bokningsavgiften fås ej tillbaka vid avbokning.

Avbokas ett rum mellan 2-7 dygn (2-14 dygn under juni - augusti) innan vistelsen ska börja, debiteras en avgift motsvarande 50% av den totala summan för bokad period. Avgiften tas ut via swish eller faktura eller om vistelsen redan är betald, betalas 50% tillbaka. Avbokas eller ändras antalet dagar senare än 2 dygn innan vistelsen, så tas hela avgiften ut.

Avbokar du tidigare än 7 dygn (14 dygn juni-augusti) tas ingen avgift ut eller om du redan har betalat för hela vistelsen, betalas hela summan tillbaka.



Mat

Torrfoder ingår, men jag rekommenderar ändå att du tar med kattens vanliga mat, så att det blir en så liten omställning som möjligt och för att slippa stressa magen i onödan. Är katten känslig eller går på specialfoder ser jag det näst intill nödvändigt att du tar med egen mat. Att ha diarré  eller en orolig magen är inget vidare, utan vi vill att katten ska få en trevlig tid här på pensionatet. Dock görs inget avdrag på priset. Jag ska göra mitt bästa för att servera maten så som ni brukar göra hemma. Kyl och frys finns om det behövs för blötmat eller annan färsk mat.


Försäkring och säkerhet

Vi har aktuellt skydd som behövs för verksamheten, bland annat Ansvarsförsäkring och Rättsskyddsförsäkring. Vi har även brandvarnare, brandsläckare, brandfilt samt nödutgång.

För att säkra upp så att katten inte kan rymma, har vi satt upp extra grindar vid ytterdörren. Vi ser gärna att din katt är försäkrad men det är inget måste. Vi skriver ett avtal så vi vet vad som gäller i ansvarsfrågor och kring ev sjukhusvistelse, lämning och hämtning.


GDPR

General Data Protection Regulation

Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig och/eller den person som bokar kattrum hos oss, så som: Namn, adress, telefonnummer och i förekommande fall även personnummer. Syftet med en sådan behandling är för att kunna erbjuda våra tjänster samt vid förekommande fall, göra direktreglering mot försäkringsbolag.

Vi har fått dina uppgifter genom det formulär du fyllde i när du var här och lämnade in katten eller per mail. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter.

Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är genom det samtycke som gavs när du gjorde en bokning. Dina uppgifter kommer att sparas i 7 år enligt lag. De personuppgifter vi behandlar om dig delas inte med någon annan. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta mig på 0731-834410. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.

Kattpensionat Linden
Alla rättigheter reserverade 2024
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång